UWV: werkloze meer geholpen met 'bakkie troost' dan digitale coach
Wie werk zoekt, moet niet alleen terecht kunnen bij een digitaal loket. Dat concludeert uitkeringsinstantie UWV na een studie waarin werkzoekenden verschillend werden begeleid. In de ene groep kregen ze alleen digitale coaching, in de andere hadden ze één of meer keer persoonlijk contact met een begeleider. In de laatste groep kwamen duizenden mensen extra aan een baan.

Na flink wat bezuinigingen op het UWV komt er sinds 2017 weer geld bij.
Tof Thissen, directeur van het UWV Werkbedrijf, is blij met de uitkomsten. „Dit bewijst wat we natuurlijk eigenlijk wel wisten: dat de overheid een gezicht nodig heeft. Dat een laptop je, als je ineens je baan verliest en even niet weet hoe het verder moet, geen troost biedt. En dat je, als het niet lukt om werk te vinden, ergens terecht moet kunnen voor advies.”
Balkenende
Vacatures
Voorzitter Bestuur
Talent Performance namens Museum Belvédère

(Persoonlijk) begeleider
Trajectum

Unitmanager
Talent Performance namens BBC Bouwmanagement
