SC Heerenveen verlengt contract met hoofdsponsor Ausnutria

Ausnutria prijkt nog zeker tot medio 2024 op de borst van SC Heerenveen. FOTO ANP

Ausnutria prijkt nog minimaal tot en met de zomer van 2024 op de borst SC Heerenveen. Club en hoofdsponsor hebben elkaar gevonden in een tweejarige verlenging van het contract, met een optie voor nog een extra jaar.

Ausnutria is sinds maart 2020 hoofdsponsor van Heerenveen. Het bedrijf produceert melkmoeder en flesvoeding op basis van biologische geiten- en koemelk. Ausnutria heeft Nederlandse filialen in Heerenveen, Zwolle, Leeuwarden, Kampen en Ommen. Bij de ondertekening van het eerste contract, bijna twee jaar geleden, spraken beide partijen al de intentie uit voor een langere samenwerking.

Topman van Ausnutria is Bart van der Meer, die lange tijd commissaris was bij de club. Van der Meer (75) is ook in bezit van de eretitel ‘Heer van Heerenveen’. Vorige week werd bekend dat de uit Delfstrahuizen afkomstige Van der Meer een plek heeft in de Quote 500 – een lijst van rijkste Nederlanders. Het zakenblad schreef onder meer dat Ausnutria wereldwijd 4000 werknemers op de loonlijst heeft, met een omzet van 1 miljard euro.

Het zuivelbedrijf is vooral actief op de Chinese markt. Ausnutria was onlangs in beeld om overgenomen te worden door Yili, het grootste zuivelconcern van China en een van de grootste ter wereld. Ausnutria wilde in oktober niet reageren op die berichten.

Veel belangrijker voor SC Heerenveen is dat de club de komende jaren verzekerd is van een hoofdsponsor. Onbekend is nog hoeveel Ausnutria de club jaarlijks gaat betalen.

Nieuws

menu