Gezonde Italiaanse tosti | wat eten we vandaag?

Als ik iets bijna elke dag wel kan eten, dan zijn dat tosti’s. Wat is er nu lekkerder dan een knapperige boterham en gesmolten kaas? Gelukkig kun je gemakkelijk een gezondere variant maken. Door wat groente toe te voegen en voor 30+ kaas en volkorenbrood te kiezen, tover je zo een gezonde tosti op tafel.

Foto Hilly Lautenbach

Lees meer over
Culinair

Wist je dat de aanduiding 20+, 30+ en 48+ iets zegt over het vetgehalte van de kaas? Kaas bestaat voor een deel uit water en als je alleen naar de droge stof kijkt, heeft 48+ kaas een vetgehalte van 48%.

Je hebt nodig:

Voor 1 tosti

  • 2 volkoren boterhammen
  • 15 gram tomatenpuree
  • Handje spinazie
  • 1 plak 30+ kaas
  • Snufje oregano of Italiaanse kruiden

Zo maak je het

  • Besmeer de boterhammen met tomatenpuree en verdeel een snufje oregano over de tomatenpuree. Beleg de boterham daarna met een handje spinazie en een plak kaas. Leg hierna het andere sneetje brood erop.
  • Maak de tosti klaar in een tosti-ijzer, of maak er een pan tosti van. Dat laatste doe je door een beetje olie te verhitten in een koekenpan en de tosti in zo’n 4 minuten knapperig te bakken op laag vuur. Draai de tosti om en bak de andere kant knapperig.

Eet smakelijk!

Nieuws

Meest gelezen