Gezonde Crêpe Suzette | wat eten we vandaag?

Als je eens een bezoekje hebt gebracht aan Frankrijk, dan ken je vast het klassieke dessert Crêpe Suzette. Maar wist je dat je gemakkelijk een gezondere variant van deze klassieker kunt maken? Door de kiezen voor volkorenmeel en de likeur weg te laten, tover je gemakkelijk een gezonde Crêpe Suzette op tafel.

Foto Hilly Lautenbach

Lees meer over
Eten en drinken

Je hebt nodig:

Voor 1 persoon

  • 50 gram volkorenmeel
  • 100 ml (plantaardige) melk
  • 1 ei
  • Snufje zout
  • Snufje kaneel
  • 1 theelepel vanille aroma
  • 1 Sinaasappel
  • Olie om in te bakken

Zo maak je het:

  • Mix het volkorenmeel, een snufje zout, de vanille aroma en het ei door elkaar.
  • Voeg al roerend de melk toe en mix het tot een glad beslag.
  • Verhit hierna een beetje olie in een pannenkoekenpan. Doe vervolgens wat beslag in de pan en draai de pan rond, zodat het dunne flensjes worden.
  • Bak de flensjes op middelhoog vuur lichtbruin aan beide kanten. Herhaal dit proces, totdat het beslag op is.
  • Snijd hierna een halve sinaasappel in partjes en de andere helft pers je uit over de warme flensjes. Verdeel de partjes sinaasappel over de flensjes en maak het af met een snufje kaneel.

Nieuws

menu