Zo bereidden horecaondernemers op de Waddeneilanden zich voor op een seizoen dat nooit kwam

Vijf Waddeneilanden, vijf strandpaviljoens, één crisis: de coronapandemie. Nu steeds meer coronamaatregelen verleden tijd zijn, is het tijd om met de eigenaren terug te blikken. Hoe hebben zij de coronacrisis tot dusver ervaren? Vandaag de vierde en tevens laatste aflevering van deze serie: de afwijkende aanloop naar het nieuwe seizoen.

Drukte bij Heartbreak Hotel op Terschelling.

Drukte bij Heartbreak Hotel op Terschelling. Foto: Neeke Smit

Lees meer over
Terschelling

Een langdurige periode waarin de horeca niet open mocht en waarin onduidelijk was wanneer dat zou veranderen. De tweede lockdown heeft voor horeca-ondernemers een najaar en winter gebracht die onvergelijkbaar waren met die van voorgaande jaren. Dat blijkt ook bij de verschillende paviljoenhouders op de Waddeneilanden. De voorbereiding op het nieuwe seizoen verliep in veel gevallen anders dan anders. Saaier, als je het Emmeke Ran vraagt. Ze is manager bij Paal 17 op Texel.

Nieuws

menu