Michiel Funke van boekhandel Funke op Terschelling luidde noodklok bij het Centraal Boekhuis omdat hij vreest dat zijn klanten hun boeken niet op tijd krijgen. 'Wel ontvangen, maar reageren er niet op'

Een boekenwinkel bestieren en voor Sinterklaas en kerst moeten vrezen dat je handel niet op tijd wordt geleverd. Omdat distributiecentrum CB (Centraal Boekhuis) z’n handen vol heeft aan het afleveren van parfumflesjes en de kleine boekentransporten heeft uitbesteed, met alle ellende van dien voor de middenstanders.

Michiel Funke voelt zich door alles en iedereen in de steek gelaten. „Je kunt er op wachten: traditionele chaos voor de feestdagen bij de bezorginstanties met alle bestellingen. En daar zitten onze boeken dan tussen.”

Michiel Funke voelt zich door alles en iedereen in de steek gelaten. „Je kunt er op wachten: traditionele chaos voor de feestdagen bij de bezorginstanties met alle bestellingen. En daar zitten onze boeken dan tussen.” Foto: neeke smit

Lees meer over
Terschelling

Eric Herni, uitbater van boekenwinkel The Read Shop in Almere Haven, wijst in zijn kantoortje naar een computerscherm, waarop wordt gemeld dat zijn bestelling weer eens vertraging heeft opgelopen. Bezorgmoment gemist heet dat. „We durven onze klanten niet eens meer te beloven dat een boek op tijd is”, zegt hij. „Wat denk je, zal ik bij de honderdste klacht een taart krijgen?”

Nieuws

menu