Picnic in Leeuwarden is begonnen. Waarom de online supermarkt tuk is op (klant)data: 'Het kan zijn dat een product in je mandje duurder of goedkoper is geworden'

Kort na drie uur rukten woensdagmiddag de eerste drie bezorgautootjes van Picnic in Leeuwarden uit. Picnic is een online supermarkt, maar vooral ook een techbedrijf, tuk op klantdata.

De bestelwagentjes van Picnic worden bevoorraad in de voormalige loods van Theo Faber (Theo Takel).

De bestelwagentjes van Picnic worden bevoorraad in de voormalige loods van Theo Faber (Theo Takel). Foto: Niels Westra

Lees meer over
Leeuwarden

De afgelopen tijd downloadden 3800 Friezen in en rond Leeuwarden de bestel-app van Picnic. Bij Picnic werkt het zo: je meldt je aan, maar je kan niet meteen beginnen met bestellen. Klanten worden bij plukjes toegelaten. ,,We willen het kunnen hanteren’’, zegt Robert Welbie, vestigingsleider in de oude loods van Theo Faber (Theo Takel) aan de Snekertrekweg.

Niet over de snelweg