Oerol-bier op Terschelling heeft niets te maken met gelijknamige festival

De organisatie van theaterfestival Oerol waarschuwt voor de verkoop van Oerol-bier op Terschelling. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, heeft het biertje niets met het festival te maken.

De brouwer heeft eerder wel contact gezocht met het festival, vertelt Mirjam Hartlief, hoofd bedrijfsvoering van Oerol. ,,Maar wij waren niet enthousiat. En er ook niet echt blij mee.’’

Na de reactie van het festival bleef het stil, totdat vorige week blikjes Oerol-bier bij de slijterij stonden. Op de blikjes het logo van Oerol en een illustratie van de kenmerkende snor van oprichter Joop Mulder. De opbrengst van de verkoop gaat echter niet naar het festival.

Oerol heeft de naam gedeponeerd en daar dus het alleenrecht op. ,,Maar dat hebben we niet gedaan in de categorie bier en drank. Daar heeft de brouwer nu het merk gedeponeerd.’’

Een brief van de advocaat van het festival is inmiddels naar de brouwer gegaan. ,,We hebben goede hoop dat het bier toch uit de winkel verdwijnt. Volgens onze advocaat staan we sterk omdat wij een veel langere historie met het merk Oerol hebben.’’

Oerol vindt dit jaar plaats van 14 tot en met 23 juni.

Nieuws

menu