Dina Boonstra vertrekt als directeur NDC Mediagroep

Dina Boonstra. FOTO KEES VAN DE VEEN

Dina Boonstra vertrekt per 1 augustus als algemeen directeur bij NDC Mediagroep. Dat heeft de uitgeverij van onder meer Dagblad van het Noorden en Leeuwarder Courant maandagmiddag bekend gemaakt.

Boonstra trad in 2014 aan toen NDC Mediagroep in zwaar weer verkeerde. Zij zette een reorganisatie in gang die tot een kostenbesparing leidde. Inmiddels heeft het bedrijf zijn schuldenpositie afgebouwd en groeit de omzet. ,,Het bedrijf en de medewerkers gaan een nieuwe fase in. Daar hoort nieuw leiderschap bij”, verklaart Boonstra haar vertrek.

Onder Boonstra werden diverse bedrijven overgenomen: Boom Uitgevers Nieuwsmedia, Trendship, de communicatiegroep CMCG en het video-productiebedrijf Pro-Time. De overnames moeten de NDC Mediagroep helpen zich te ontwikkelen tot een cross-mediaal marketingbedrijf.

Vol zelfvertrouwen

Dina Boonstra: ,,NDC Mediagroep heeft de afgelopen jaren haar leidende positie in de noordelijke samenleving herwonnen. De medewerkers werken vol zelfvertrouwen aan de uitvoering van de cross-mediale strategie. Ik ben er trots op aan dat proces leiding te hebben gegeven.”

Voorzitter Hans Willem Cortenraad van de Raad van Commissarissen zegt Boonstra “zeer erkentelijk” te zijn voor ,,de wijze waarop zij samen met haar collega’s een nieuwe strategie heeft gebracht voor NDC Mediagroep”. Haar opvolging is volgens hem onderwerp van beraad.

NDC Mediagroep is de uitgever van Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant, het Friesch Dagblad, zeven nieuwsbladen, 44 huis-aan-huisbladen en diverse themakanalen als Wonen&CO, NoordZ, Gezondheid&Co, VanPlan en Ambitie.

Nieuws

menu