FrieslandCampina houdt na strategische evaluatie vast aan kindervoedingmerk Friso, geen verkoop na tegenvallende afzet

FrieslandCampina doet geen afstand van kindervoedingsmerk Friso, het grootste merk van het zuivelconcern. Topman Hein Schumacher heeft dat bekendgemaakt tijdens de ledenraad.

FrieslandCampina produceert kindervoedingmerk Friso in Beilen.

FrieslandCampina produceert kindervoedingmerk Friso in Beilen. Foto: Jaspar Moulijn

FrieslandCampina kondigde eind vorig jaar een strategisch herziening aan van Friso. De aanleiding was de tegenvallend afzet, een gevolg van de dalende geboortecijfers in China en de onrust in Hongkong. Ook de toenemende lokale concurrentie op de kindervoedingmarkt speelde de verkoop parten. Ondanks deze ontwikkelingen, was Friso vorig jaar nog altijd het grootste merk qua omzet van FrieslandCampina.

Biedingen te laag

Nieuws

menu