Waarom FrieslandCampina op de plantaardige toer gaat: 'Het geld komt ook terecht op het boerenerf'
De consument wil plantaardig, dan zal hij het krijgen ook. Die boodschap verkondigde Hein Schumacher, topman van FrieslandCampina, dinsdagochtend.

De nieuwe drinks van Campina. Foto: FrieslandCampina
Sojadrink, haverdrink, amandeldrink, ‘opschuimmelk’, een alternatief voor chocolademelk en slagroom, een roomproduct voor bakkerij, desserts en ijstoepassingen, plantaardige eiwitpoeders voor sportvoeding: het is een greep uit de plantaardige producten die FrieslandCampina de afgelopen jaren onder verschillende merken op de markt heeft gebracht.
Met name de producten voor Friesche Vlag, Chocomel en Campina springen eruit voor Nederland, vertelde Schumacher bij de presentatie van de jaarcijfers. Hij noemde het een belangrijke stap voor het zuivelconcern en zei erbij dat FrieslandCampina bewust geen apart merk naast de bestaande zuivel wil introduceren.
Gerelateerd
Vacatures
Lefier heeft meerdere vacatures
Lefier

Voorzitter Bestuur
Talent Performance namens Museum Belvédère

Lid Raad van Toezicht | financieel profiel
Talent Performance namens Alliade
