Uitgaven aan radioreclame kelderen door coronacrisis

Uitgaven aan radioreclame kelderen door coronacrisis ANP
In totaal staken adverteerders in de eerste zes maanden van het jaar 67,2 miljoen euro in radioreclame, 30 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit terwijl de radioconsumptie wel sterk is toegenomen. Volgens RAB, en die baseert zich hier weer op ander onderzoek, was de luistertijd aan het einde van het tweede kwartaal zo'n 10 procent langer dan vorig jaar. Gemiddeld zouden radioluisteraars 4 uur en 19 minuten per dag naar de radio luisteren.
De radiobedrijven zien wat betreft radioreclame een goed herstel in de zomermaanden. Het perspectief voor de tweede helft van het jaar is dan ook positief, aldus RAB. De meeste adverteerders zouden hun communicatiestrategie inmiddels aan de realiteit hebben aangepast, waarbij ze ook weer de voordelen van radioreclame onderkennen.
Vacatures
GOED VOLK! M/V
Tuincentrum Gernell

CNC Verspaner
Metaaldraaierij Dondorff

Proces Operators
EOC Nederland
