Antea Group vliegt een drone van Oranjewoud naar Kopenhagen, maar waarom doen ze dat nou eigenlijk?
Het is 7.53 uur. Alle checks zijn gedaan. De drone is klaar voor take-off. De verzamelde pers en medewerkers van Antea Group staan in de startblokken om het langverwachte moment te filmen.
Ho, wacht. Twee piloten die de drone verder op de route gaan oppikken, staan nog in de file bij de afslag naar de Groninger Eemshaven. Nog even wachten dus, want de drone vliegt met een behoorlijke snelheid - rond de 80 kilometer per uur - boven het land.
Om 8.07 uur is er groen licht. ,,We gaan zo vliegen’’, zegt een medewerker van DroneQ Robotics, de partner waar Antea Group mee samenwerkt die de dronepiloten levert. Nog voor iedereen de camera opnieuw in de aanslag heeft, zoeft de drone - als het ware een klein vliegtuig van 3,5 kilogram - omhoog en stuift weg. Binnen twaalf minuten is de PWOne, een cargodrone ontwikkeld door PhoenixWings uit Duitsland, al bij het eerste landingspunt in de buurt van buurtschap Moskou. Na iedere twintig kilometer is zo’n punt, waarbij de batterij wordt vervangen.
Gerelateerd
Vacatures
Voorzitter Bestuur
Talent Performance namens Museum Belvédère

Lid Raad van Toezicht | financieel profiel
Talent Performance namens Alliade

Vakmannen GWW-Grondwerkers-Stratenmakers-Chauffeur vrachtwagen
Wegenbouw De Wilde bv
