De les die Vincent Walstra leerde met start-up Ayold in Leeuwarden: praat met je klanten

Eindelijk had Vincent Walstra zijn start-up Ayold op het goede spoor. En toen kwam de coronacrisis en stond hij weer op nul. ,,Ik heb serieus getwijfeld of ik nog wel ondernemer wilde zijn.’’

Daan Verhorst en Vincent Walstra werkten samen aan start-up Ayold maar zagen door de coronacrisis hun plannen sneven. Met de lessen van Ayold zijn ze een nieuw bedrijf begonnen: alstublieftnieuweklanten.nl.

Daan Verhorst en Vincent Walstra werkten samen aan start-up Ayold maar zagen door de coronacrisis hun plannen sneven. Met de lessen van Ayold zijn ze een nieuw bedrijf begonnen: alstublieftnieuweklanten.nl. Foto: Hoge Noorden/Jaap Schaaf

Hoge pieken en diepe dalen. Zo kan je de geschiedenis van start-up Ayold moeiteloos omschrijven. Het bedrijf in Leeuwarden wilde de traditionele markt voor coatings opschudden door vraag en aanbod online samen te brengen. Daar lagen en liggen grote kansen, want de grote spelers laten de digitale wereld nog altijd links liggen. De Leeuwarders vonden online de klanten en speelden die vervolgens tegen een commissie door naar de producenten.

Nieuws

Meest gelezen