Aangeboden door: flyerzone.be

Snel de aandacht trekken met professionele gedrukte reclame!

Eigen foto

Er is tegenwoordig veel verwarring tussen flyers en folders. Wat zijn de belangrijkste verschillen en welke heb je voor welke toepassing nodig? In dit artikel leggen wij je alles uit wat je moet weten over flyers en folders, zodat je de volgende keer tijdens het flyers drukken niet tegen onaangename verrassingen aanloopt.

Het belangrijkste verschil tussen een folder en een flyer

Er is één belangrijk uiterlijk verschil tussen de twee. Een flyer is een enkel- of dubbelzijdig vel papier is en een folder wordt in twee of drie delen gevouwen. Los van dit uiterlijke verschil is er ook een verschil in informatie die belangrijk is als je gaat bepalen wat voor soort ontwerp jij wil laten maken. Een folder bevat over het algemeen vooral meer informatie. Ondanks dat het ontwerp vaak wel creatief is en er mooi uitziet, is de intentie absoluut gericht op de tekst. Bij een flyer gaat het vooral om het indruk maken op de lezer. Laat dus flyers drukken als je een over een onderwerp hebt geschreven wat er echt uitspringt!

Verder gaat een folder altijd nog dieper in op de informatie, omdat je vaak ook meer tekst hebt om iets te vertellen. Bij een flyer breng je de lezer vooral op de hoogte van iets, zonder al te veel onnodige informatie te geven.

Geprinte reclame werkt nog steeds

Aangezien iedereen tegenwoordig digitale advertenties plaatst, val je pas op als je iets anders doet. Veel potentiële partners of klanten zullen het juist waarderen als ze iets van je mee kunnen nemen. Ze krijgen het gevoel dat ze iets van je hebben gekregen en dat laat altijd een positief gevoel bij mensen achter. Een ander groot voordeel van geprinte reclame is de prijs. Als je met jouw bedrijf op een grote beurs of evenement staat, heb je waarschijnlijk een dure stand laten bouwen om goed voor de dag te komen. De kosten van het drukken van flyers of folders zijn dan waarschijnlijk verwaarloosbaar.

Tegenwoordig is een heel groot gedeelte van de reclame digitaal. Ondanks dat er ongelofelijk veel voordelen zitten aan digitaal adverteren, zijn er nog steeds genoeg redenen om toch te kiezen voor een gedrukte flyer of folder. Zo zijn flyers of folders een makkelijke manier om je creativiteit kwijt te kunnen. Je bent niet beperkt in je vrijheid en kunt alles eraan doen om je flyer of folder zo mooi mogelijk te maken

Wat moet er op een flyer of folder komen te staan?

Er zijn een aantal dingen die absoluut op een folder of flyer moeten komen te staan, waar die ook voor dient. Mensen houden een flyer vaak niet langer dan 2 seconden vast, dus het is extreem belangrijk om zo snel mogelijk iemands aandacht te trekken. Hiervoor zijn een aantal zaken die extra aandacht verdienen op de flyer.

Als je een flyer krijgt, wil je direct weten waar die voor dient. Er is dus een duidelijk doel nodig. Hou dus altijd in je hoofd, wat wil je bereiken met deze flyer? Je wilt mensen altijd aansporen tot actie, zorg dus dat dit opvalt. Aangezien je maar een paar seconden hebt om iemands aandacht te trekken, wil je diegene zo snel mogelijk nieuwsgierig maken. Dit doe je door niet alle informatie in het begin weg te geven, maar de lezer aan te sporen om door te lezen. Maak je tekst dus interessant en zorg dat de lezer de hele flyer gaat lezen.

Er zijn eigenlijk twee zaken waar je altijd over na moet denken bij het ontwerpen van flyers en folders. Dat zijn de content die erop komt en de vormgeving. Als een van deze twee essentiële onderdelen niet goed is, zal niemand de folder serieus nemen. Zorg dus voor een sterke tekst met een duidelijke boodschap. Samen met de professionaliteit van de vormgeving bepalen de teksten namelijk grotendeels wat mensen van de flyer vinden. Nog veel belangrijker, dit bepaalt wat ze onthouden van jouw bedrijf.

Nieuws

menu